NADO CENTAR

Kranjčevićeva 36/1, Zagreb

Nazovite nas

0800 222 333

Dogovorite termin
Križobolja ili lumbalni bolni sindrom - Vožnja automobila

Križobolja ili lumbalni bolni sindrom - Vožnja automobila

Automobil se u današnjem civiliziranom društvu pokazao kao neizostavni «limeni ljubimac» bez kojeg se više živjeti ne može. On sustavno radi na tome da zaboravimo na «dobre stare noge» i da više bez njega ne možemo ni 100 m preći pješke, iako svi upozoravamo na blagodati šetnje i hodanja. Kao i u nekim drugim pokretima i radnjama i u vožnji automobila je važno poznavati pravilnu tehniku vožnje kako bi spriječili moguća oštećenja kralježnice a time i bol u leđima.

Pri vožnji postoje male mogućnosti pokretanja tijela jer je tijelo u jednom prisilnom položaju što izaziva stalnu napetost u leđnim mišićima. Napeti leđni mišići suzuju krvne žile, smanjuju dovod kisika i hranjivih tvari u mišiće, pa nastaje umor, najprije trupa, a zatim je moguća i oštra bol. 

Zbog slabe ventilacije kože leđa između naslona sjedala i leđa nastaje znojenje kože koje pridonosi razvijanju fibrozitisa i izaziva stalnu bol u križima te više-manje nepravilno opterećenje diska. Zato se treba ispravno koristiti naslonom sjedala i odmarati leđne mišiće da bi se spriječilo oštećenje diska i kralježnice te stalno napinjanje mišića i vibracije. Sjedenje sa savinutom kralježnicom za vrijeme vožnje nepravilno opterećuje disk, a intervertebralni prostori (prostor između kralješaka) su otvoreni prema straga, što omogućava lakši učinak kompresije na leđnu moždinu ili spinalne živce. Vozači često ne iskorištavaju mogućnosti dobrog sjedala već i dalje sjede tako da se naslanjaju samo jednim dijelom leđa i jednim dijelom stražnje regije.

Za vrijeme vožnje na sjedalu treba sjediti tako da je kralješnica uspravna, a ne savinuta jer u tom su položaju zglobovi kralježnice i prostori između kralježaka otvoreni i ravnomjerno opterećuju disk. Leđa treba držati u uspravnom položaju do kraja naslona sjedala jer se na taj način najbolje održavaju krivine kralježnice. Ako sjedalo nije okomito treba podmetnuti jastučić ili umetak (potporanj) za leđa pod leđa da se kralježnica što više ispravi. Treba još samo obratiti pažnju na vrstu materijala (da nije od plastike) jer bi to moglo izazvati dodatno znojenje i nedovoljno ventilacije između naslona za leđa i kože Svim vozačima želimo što udobniju vožnju, manju brzinu i – «protegnite» svoje noge što češće.

O nama

Naša vizija su sretni ljudi bez tegoba u kralježnici i lokomotornom sustavu.
Zbog toga stremimo postati jedan od vodećih centara za neoperativnu dekompresijsku terapiju kralješžnice (DTK) i tretiranje skolioza u svijetu.